PRISER

Vid beställning via vår webb är det webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på iems.se anges i SEK och inkluderar gällande moms, vilket i dagsläget är 25%. Fraktavgift kan tillkomma på ordern i enlighet med våra fraktvillkor. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring av leverantör samt feltryck i prislistan och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

BETALNING

Du kan välja att betala dina varor via konto-/kreditkort ( MasterCard) eller faktura (via Klarna AB) eller genom en delbetalning (via Klarna AB). Vid fakturabetalning och delbetalning blir du ombedd att ange dina personuppgifter vid utcheckning. Din faktura kommer du att få via email. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att din order skickas från oss. Vid delbetalning så får du hem en första delbetalningsavi månaden efter att du fått dina varor. Genom att lämna dina uppgifter i kassan godkänner du Klarnas villkor, och genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du även våra villkor. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

 

SEKRETESS

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat på dig och om du anser att den kan vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte säljer eller överlåter några personuppgifter till andra parter.  

 

ÅNGERRÄTT

På IEMS är vi först nöjda när du som kund är nöjd. När du handlar på IEMS Online  har du alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

 

Kontakt vid ångerrätt

Kontakta oss på våran kundtjänst order@iems.se skriftligen och beskriv vad du vill returnera/ångra så skickar vi ut en returfraktsedel. Du står själv för returfraktkostnaden.

 

Ångerrätten gäller ej:

Du har ej ångerrätt på klippta tyger, presentkort, beställningsvaror, eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar eller butiksexemplar.

Du har ej ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om plombering har brutits.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan eller bryta förpackningen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

REKLAMATION

Vi besiktar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierat när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande kunsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit ditt mail.

 

TRANSPORTSKADA

Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta order@iems.se och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

 

FORCE MAJEURE

Vid händelse av force majeure skjuts våra förpliktelser via iems.se upp. Vid händelse av force majeure har både kund och IEMS rätt att häva, helt eller delvis, eventuella avtal utan någon skyldighet att betala skadestånd eller fullfölja några förpliktelser. Med force majeure avses vi i regel, men begränsar oss ej tlll, naturkatastrofer, krig, strejker, import/exportförbud, transportstörningar samt sjukdom oavsett om detta inträffar hos oss som företag eller hos våra leverantörer.