Villkor
PRISER
Vid beställning via vår webb är det webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på iems.se anges i SEK och inkluderar gällande moms, 25%. Fraktavgift kan tillkomma på ordern i enlighet med våra fraktvillkor. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör samt feltryck i prislistan och förbehåller oss rätten att justera priset.
BETALNING
Du kan välja att betala dina varor via konto-/kreditkort (MasterCard), faktura (via Klarna AB) eller genom en delbetalning (via Klarna AB). Vid fakturabetalning och delbetalning blir du ombedd att ange dina personuppgifter vid utcheckning. Du har 30 dagar på dig att betala fakturan från det att din order aktiveras hos oss. Vid delbetalning beror betalning på ditt avtal med Klarna. Din betalningsplan och kommande betalningar finner du på ditt Klarna-konto. Genom att lämna dina uppgifter i kassan godkänner du Klarnas villkor, och genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du även våra villkor. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.
SEKRETESS
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat på dig och om du anser att den kan vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte säljer eller överlåter några personuppgifter till andra parter.
ÅNGERRÄTT
På IEMS är vi först nöjda när du som kund är nöjd. När du handlar på IEMS Online har du alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
JULHANDELN
Om du handlat din vara efter 20 november har du öppet köp fram till 6 januari. OBS gäller ej julpynt och andra julartiklar.
KONTAKT VID RETUR
Kontakta oss på våran kundtjänst order@iems.se skriftligen och beskriv vad du vill returnera/ångra så skickar vi ut en returfraktsedel. Du står själv för returfraktkostnaden.
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER EJ
Du har ej ångerrätt på presentkort, beställningsvaror, eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar eller butiksexemplar.
Du har ej ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om plombering har brutits.
När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan eller bryta förpackningen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
REKLAMATION
Vi besiktar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller defekt när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit ditt mail.
TRANSPORTSKADA
Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats vid uthämtandet hos ombudet. Vid leverans via ombud erhålls kvittensen via e-post så en notering kan dock inte göras. Det är därför viktigt att skadeanmälan görs så fort som möjligt. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador/fel kontakta order@iems.se och bifoga tydliga bilder på skadan/felet och emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
FORCE MAJEURE
Vid händelse av force majeure skjuts våra förpliktelser via iems.se upp. Vid händelse av force majeure har både kund och IEMS rätt att häva, helt eller delvis, eventuella avtal utan någon skyldighet att betala skadestånd eller fullfölja några förpliktelser. Med force majeure avser vi i regel, men begränsar oss ej till, naturkatastrofer, krig, strejker, import/exportförbud, transportstörningar samt sjukdom oavsett om detta inträffar hos oss som företag eller hos våra leverantörer.