LEVERANS & FRAKT

SCHENKER

Om du inte gör något aktivt val så skickar vi din order med DB Schenker Sverige. Och har vi varorna på lager så kan du räkna med att de kommer fram inom 2-7 arbetsdagar. Skulle paketet försvinna efter det har lämnat vårt lager ber vi dig först att söka efter det på DB Schenkers hemsida. Om paketet inte återfinns ber vi dig ringa DB Schenker på 020-22 00 45 och uppge ditt ordernummer. Leverans med Schenker är fraktfritt om din beställning överstiger 500 kr, under 500kr tillkommer frakt med endast 49 kr. Om varan överstiger standard vikt och volym tillkommer frakt på 79kr.

För att få dina julklappar till julafton är sista beställningsdag fredagen 17/12-21. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar och leveransförseningar.

BUDBEE

Budbee utför hemleveranser på dina egna villkor och tillåter en bekvämare leverans på önskad tid för att passa just din livsstil bättre. Väljer du hemleverans kan du följa transporten i realtid och förvänta dig leveransen inom 20 minuter från den tid som anges. 

KLARNA

IEMS använder sig av Klarna Checkout för alla betalningar inom Sverige. Med Klarna checkout erbjuder vi dig att betala din order först när du mottagit din beställning – en perfekt service som tillåter dig att kontrollera varorna innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna mejladress så fort ordern har lämnat vårt lager. Betalningstid är 14 dagar. För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08 – 120 120 10.

Klarnas köpvillkor godkänner du i kassan när fullgjord betalning gjorts.

HÄMTA I BUTIK

Om du vill kan du hämta din order i butiken på Arkaden i Göteborg. Detta alternativ är självklart kostnadsfritt. Du väljer fraktalternativet ”Hämta i butik” när du checkar ut i kassan. Vi levererar din order till butiken, och du får ett sms när din beställning är redo att hämtas. Observera, om du valt att betala med faktura så kommer din faktura att aktiveras i samband med köpet. Du får den då via e-post. 

RETUR

Kontakta alltid oss om du vill returnera en vara.

Kontakta oss på vår kundtjänst order@iems.se skriftligen och beskriv vad du vill returnera/ångra så skickar vi en returfraktsedel till dig. Du står själv för returfraktkostnaden.

Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för.

Ångerrätt gäller ej på stöpta och avklippta ljus.

På IEMS vill vi självklart att du ska bli nöjd med din vara. I enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har du 30 dagar på dig att returnera varan efter det att du mottagit den. Returnera vara i samma förpackning som den kom. Du har 30 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Skulle det ske en transportskada är du som kund ansvarig för det. Kontakta kundtjänst om du har några frågor och funderingar om din retur.

Vid retur av varan ska den vara i oanvänt skick och ligga i sin oskadade originalförpackning. Vid eventuell värdeminskning av varan p.g.a. t.ex. test, montering eller avemballering har vi rätt att ta ut en ersättning för denna värdeminskning. Hur stort det avdraget blir beror på hur omfattande påverkan på varan är och vilka möjligheter vi har att sälja varan på nytt.

Skulle du inte hämta ut ditt paket inom 14  dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 200 kr för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett ”ej uthämtat paket” och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.